دکوراسیون

روش های ست کردن مبلمان و کاغذ دیواری

ست کاغذ دیواری و مبلمان چگونه بهتر است انجام شود؟ کاغذ دیواری با طیف رنگی بسیار گسترده ای این روزها در بازار به فروش می رسد؛ اما برای ست کردن مبلمان راحتی با کاغذ دیواری و پرده باید پارامترهای را مد نظر قرار داد تا به یک دکوراسیون بدون نقص دست پیدا کرد.

ترکیب رنگ ها به راحتی شما را به یک دکوراسیون مدرن یا یک دکوراسیون کلاسیک نزدیک می کند. ما فرض را بر این می گذاریم که شما به تازگی وارد یک خانه جدید شده اید و می خواهید با خرید یک کاغذ دیواری مناسب و ایده ال دست به یک چیدمان زیبا در منزل جدید خود بزنید. ست کاغذ دیواری و مبلمان سوژه ای است که امروز سعی بر آن داریم تا متفاوت تر از هر زمان دیگری به آن بپردازیم پس با ما همراه باشید.

تاثیر رنگ ها برای ست کاغذ دیواری و مبلمان

ست کاغذ دیواری و مبلمان خود را با تنالیته رنگی کرم، شیری، قهوه ای و نسکافه ای برای خانه خود می توانید آغاز کنید. این رنگ ها به شما این امکان رامی دهند که به راحتی از پرده و مبل با هر تم رنگی استفاده کنید. در فضای که با این رنگ کاغذ دیواری پوشیده شد است می توانید از مبل کلاسیک یا مبل مدرن استفاده کنید.

برخی از طرح های که برای کاغذ دیواری ها استفاده می شود به گونه ای است که شما به راحتی می توانید طرح های بته جقه ای که نماد اصلی یک دیزاین کلاسیک است را مشاهده کنید و از آن برای سبک های سنتی خود بهره بگیرید. البته این بدان معنا نیست که حتماً باید مبلمان کلاسیک برای این دکوراسیون انتخاب شود؛ زیرا گاهی جنس و طرح پارچه بدون اینکه از کاغذ دیواری مناسبی استفاده شود شما را به این سبک از دکوراسیون نزدیک می کند.

در کل اگر از رنگ های شاد و روشن برای کاغذ دیواری استفاده شود به راحتی از مبل سرمه ای، زرد، سفید و مشکی می توانید برای دیزاین داخلی کمک بگیرید.

چگونه فرش و مبلمان را ست کنیم؟

ست کاغذ دیواری با سایر عناصر دکوری منزل امری است که در هنگام بازسازی باید به آن توجه شود؛ اما برای ترکیب رنگ ها بین مبل و فرش هر زمانی می توانید اقدام کنید. از همین رو برای شما چند پیشنهاد داریم.

ترکیب رنگ کرم و زرشکی

شما اگر می خواهید یک دکوراسیون سلطنتی داشته باشید ترجیحا بهتر است از یک فرش لاکی و یک مبل کرم طلایی استفاده کنید و این سبک ایده پردازی برای اتاق پذیرایی شما گزینه ایده الی به شمار می آید.

ترکیب رنگ بنفش و کرم

رنگ بنفش برای ست کردن انتخابی اشرافی است و یک سبک شاهانه را در فضای داخل منزل شما فراهم می کند؛ اما توصیه ما به شما این است که حتماً این رنگ را با کرمی و خاکی یا طلایی ترکیب کنید تا به مرور زمان سبب دل‌زدگی چشم شما نشود.

ترکیب رنگ آبی و قهوه ای

اگر می خواهید از فرش آبی استفاده کنید ترجیحا توصیه می شود مبل ها را با این تم رنگی در نظر نگیرید شما می توانید از مبل قهوه ای همراه با چند کوسن آبی که سایه روشن بین مبل و فرش شما را فراهم می سازد استفاده کنید. رنگ آبی اگر برای تمام فضا استفاده شود به مرور زمان حس دل سردی را در شما به وجود می آورد.

ترکیب رنگ سفید و مشکی

برای ست کردن فرش و مبل مدرن ترین ایده پردازی با تم مشکی سفید این روزها دنبال می شود. کافی است از یک مبل سفید رنگ به همراه یک فرش مشکی خاکستری داشته باشید. برای جلاء دادن و رنگ پردازی بیشتر دست شما باز است و از هر رنگی که علاقه دارید استفاده کنید. به راحتی می توانید پرده زرد با کوسن های زرد را برای این سبک از طراحی انتخاب کنید.

ست کاغذ دیواری و مبلمان با سبک مد نظر

ست کاغذ دیواری و مبلمان بر اساس سبکی که شما در نظر دارید عموماً با وسایل دکوری منزل به انجام می رسد. در کل سه سبک در دکوراسیون دنبال می شود که در ادامه پیرامون آن ها و ست کردنشان با کاغذ دیواری نکاتی را با شما به اشتراک می گذاریم.

سبک مدرن و کاغذ دیواری

برای سبک مدرن عموماً بهتر است از کاغذ دیواری و پرده ساده با تم های رنگی شاد استفاده شود. دیوار پوش ها اصلی ترین پارامتری هستند که برای رسیدن به یک سبک ایده ال شما را همراهی می کنند. در همین راستا بهتر است از یک کاغذ دیواری سفید با رگه های از تم رنگی که در منزل دنبال می کنید استفاده شود و پرده را بر فرض با حریر سفید و والان هم رنگ با رگه های که در کاغذ دیواری استفاده شده است به کار بگیرید. شما می توانید از همان تم رنگی برای کوسن های مبلمان تان نیز استفاده کنید تا به یک تناسب نسبی دست پیدا کنید.

سبک سلطنتی و کاغذ دیواری

سبک سلطنتی در برابر سایر سبک ها نیاز به زرق و برق بیشتری دارد. از همین رو شما می توانید رنگ بنفش را برای کاغذ دیواری خود در نظر بگیرید؛ اما این بدان معنا نیست که تمام فضا با رنگ بنفش پر شود بهتر است به صورت عمودی از سه خط طلایی، سفید و بنفش به صورت همزمان استفاده شود تا حس اشرافی بودن در فضا حاکم شود و در عین حال سبب ناراحتی چشم شما نیز نشود.

پرده را بر همین اساس می توانید انتخاب کنید اگر کاغذ دیواری بنفش یاسی است بهتر است بنفش سیر را برای رویه پرده طلایی خود استفاده کنید کوسن های طلایی، مشکی، بنفش سیر و سفید نیز به ست شدن مبلمان شما با پرده و کاغذ دیواری شما کمک می کند.

سبک کلاسیک و کاغذ دیواری

برای سبک کلاسیک می توانید از کاغذ دیواری های گل بته جقه ای بزرگ استفاده کنید تا این سبک برای شما راحت تر به تصویر کشیده شود. پس در قدم اول طرح کاغذ دیواری را انتخاب کنید سپس رنگ آن را با توجه به سبک کلاسیک می توانید انتخاب کنید که رنگ کرم، سفید، قهوه ای روشن، بژ و مسی  رنگ های مناسبی برای این سبک محسوب می شوند.

آیا تمام فضا با یک مدل کاغذ دیواری باید پوشیده شود؟

ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان به این معنا نیست که تمام فضا با یک مدل کاغذ دیواری باید حتماً پوشیده شود. به عنوان مثال شما برای فضای پشت تلویزیون خود می توانید از کاغذ دیواری گل برجسته استفاده کنید و برای راهروهای ورودی از کاغذ دیواری راه راه عمودی برای بلند تر جلوه دادن کمک بگیرید. در همین راستا گل و طرح کاغذ دیواری اتاق پذیرایی خود را می توانید متناسب با مبلمان تهیه کنید. گاهی اوقات هم به صورت ترکیبی می توانید علاوه بر کاغذ دیواری از رنگ روغن هم برای پوشش دادن دیوارها می توانید کمک بگیرید تا رنگی که به آن علاقه مند هستید صد در صد برای شما فراهم شود. شما می توانید پشت تخت اتاق خوابتان را درست هم رنگ با تاج تخت از یک کاغذ دیواری متناسب استفاده کنید. کاغذ دیواری های هستند که خط های عمودی پهن و باریک دارند و شما با ترکیب هر دو آن‌ها می توانید ستون های زیبا تری نیز داشته باشید. کاغذ دیواری های که طرح چوب و آجر دارند برای فضای اطراف شومینه شما انتخاب ایده الی محسوب می شود.

پرده و مبل را چگونه ست کنیم؟

ست کردن کاغذ دیواری با سایر عناصر داخلی منزل کار ساده ای خواهد شد اگر شما قدم اول را درست بردارید. ست کردن پرده با کاغذ دیواری زمانی که انجام شود به راحتی با چند کوسن می تواند این تشابه رنگی را برای مبلمان به دست آورد برای شما چند مثال ساده می زنیم.

ست کردن پرده با مبل قرمز

اگر مبل های شما قرمز است بدون شک نمی توانید پرده و کاغذ دیواری رنگ قرمز استفاده کنید زیرا این امر سبب نافرم شدن فضای منزل شما می شود. پس در قدم اول از یک کاغذ دیواری که رنگ خنثی دارد استفاده کنید مثل رنگ طوسی، سپس پرده طوسی روشن به همراه یک استر قرمز که تنها نواری باریک است برای ست شدن با مبلمان خود استفاده کنید. در ادامه نیاز است کوسن طوسی، مشکی و قرمز کم رنگ تر از رنگ مبل برای مبلتان انتخاب کنید تا به راحتی وسایل منزل شما ست شود. رنگ نارنجی، زرد، سفید و کرمی نیز برای کاغذ دیواری و پرده شما می تواند انتخاب مناسبی باشد.

 رنگ بژ و ترکیب آن با رنگ طوسی

رنگ طوسی به راحتی با هر تم رنگی دیگر که شما به آن علاقه مند هستید ست می شود. پس زمانی که مبل های شما طوسی باشد به راحتی می توانید از کاغذ دیواری، پرده و فرش با هر تم رنگی استفاده کنید. البته این بدان معنی نیست که پرده سرمه ای باشد فرش لاکی و کاغذ دیواری زرد، زیرا این امر به هیچ عنوان زیبایی به فضای شما نمی دهد. پس توصیه می کنیم در انتخاب رنگ های دقت کنید.

کلام آخر پیرامون ست کاغذ دیواری و مبلمان

ست کاغذ دیواری و مبلمان سبب می شود شما با کمترین هزینه رنگ و روی خانه را تغییر دهید. کافی است هم رنگ با سایر وسایل دکوری که در منزل دارید یک کاغذ دیواری متناسب انتخاب کنید. بهتر است از دو کاغذ دیواری استفاده کنید بر فرض کاغذ دیواری گل دار برای دیوار کوب کردن پشت قاب تلویزیون و کاغذ دیواری ساده برای فضای داخلی منزل توصیه می شود همه فضا با گل دار پوشیده نشود، زیرا سبب شلوغ شدن منزل شما می شود.

ترکیب رنگ ها را بشناسید و سعی کنید رنگ های گرم و سرد را با یکدیگر ترکیب کنید و از رنگ های خنثی برای رنگ های خیلی گرم مثل رنگ قرمز استفاده کنید. ترکیب رنگ و کاغذ دیواری برای ست کردن رنگ ها با مبلمان می تواند ایده خوبی باشد. امید است مطالب ارائه شده برای رسیدن به یک دکوراسیون متفاوت شما عزیزان را یاری رسانده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *