دکوراسیون

نکات طلایی برای انتخاب رنگ مبلمان

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام انتخاب رنگ مبل منزل، سردرگم شده باشید. این روزها تنوع فراوانی در تولید مبلمان به چشم می‌خورد. پس دانستن نکاتی درباره انتخاب بهترین طرح و رنگ مبلمان، ضروری است. با ما همراه باشید تا باهم برای این پرسش ظاهرا ساده، پاسخ‌هایی اصولی و صحیح پیدا کنیم: مبل چه رنگی بخرم؟

نکاتی که قبل از انتخاب رنگ مبل باید در نظر بگیریم

قیمت گرچه همیشه عامل مهمی است اما تنها عامل تأثیرگذار در انتخاب رنگ مبل نیست. قبل از انتخاب رنگ موردنظرتان باید چند نکته را در نظر بگیرید و از خودتان بپرسید که به‌دنبال چه نوع مبلی می‌گردید.

آیا طرح‌های سنتی به‌کاررفته در مبل‌های سلطنتی را می‌پسندید یا دکوراسیون مدرن برایتان جذاب‌تر است؟ همچنین باید بدانید که کاربری شما از مبل چگونه است؛ مثلا آیا قرار است مبل خانه شما جای استراحت و لم دادن باشد یا محلی برای پذیرایی از مهمانی‌های رسمی؟

انتخاب رنگ مبل - نکاتی ک ه قبل از انتخاب رنگ مبل باید بدانیم

مسئله دیگر تعداد فرزندان، وضعیت تأهل و حیوانات خانگی است. آیا شما به‌تنهایی از مبل استفاده می‌کنید یا قرار است فرزندان خردسال‌تان روی آن بازی کنند یا گربه خانگی‌تان مدام روی مبل در حال بازیگوشی باشد؟

در آخر و شاید مهم‌تر از همه، باید رنگ فرش، دکور و ابعاد اتاقی را که مبل در آن قرار می‌گیرد هم در نظر بگیرید. همه این موارد روی انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان خانه شما تأثیر می‌گذارند.

چگونه رنگ مبلمان را انتخاب کنیم؟

مبلمان یکی از مهم‌ترین اثاثیه اتاق پذیرایی است؛ پس انتخاب رنگ و طرح مناسب آن نقش مهمی در زیباترشدن جلوه خانه شما دارد. یک قاعده کلی در انتخاب رنگ مبلمان این است که در تضاد با سایر رنگ‌های اتاق یا مکمل آنها باشد. حالت اول جلوه بیشتری به مبل می‌دهد؛ حالت دوم نیز باعث هماهنگی و ست شدن رنگ‌ها می‌شود. دنبال‌کردن راهنمای زیر می تواند در انتخاب رنگ مبل به شما کمک کند:

۱. ایده بگیرید

برای شروع بد نیست نگاهی به مجلات روز یا صفحات مجازی فروشندگان مبل بیندازید. این کار علاوه بر اینکه شما را با جدیدترین طرح‌ها و رنگ‌های سال و مد روز آشنا می‌کند، تصویر واضح‌تری از آنچه به‌دنبالش هستید در ذهن ایجاد می‌کند.

۲. از رنگ‌های مکمل استفاده کنید

ساده‌ترین روش انتخاب رنگ مبل انتخاب رنگ‌هایی است که مکمل رنگ‌های موجود در اتاق باشد. این رویکرد ‌باعث یکپارچگی دکوراسیون شما می‌شود. برای مثال اگر به‌خاطر وجود لامپ‌ها نور نارنجی زیادی در فضای اتاق دیده می‌شود، مبل آبی‌رنگ انتخاب مناسبی خواهد بود. همچنین، اگر دیوار اتاق با طرح‌های ملیله بنفش تزیین شده، مبل سبزرنگ بهترین انتخاب است.

انتخاب رنگ مبل - رنگ های مکمل

۳. ست کنید

روش دیگر برای انتخاب رنگ مبل، ست کردن رنگ مبل با محیط است. می‌توان از برخی رنگ‌های هم‌خانواده برای این‌کار استفاده کرد؛ مثلا مبل مشکی با کف‌پوش خاکستری عالی به نظر می‌رسد.

انتخاب رنگ مبل

۴. تضاد ایجاد کنید

استفاده از طرح‌ها یا رنگ‌های متضاد با محیط یا رنگ‌های چشمگیر مانند یشمی، یاقوتی یا یاقوتی کبود، مبل خانه را چشمگیر می‌کند. طرح‌های برجسته روی روکش مبل باعث به‌چشم‌آمدن مبل در اتاقی با رنگ‌های ساده و دکور خلوت خواهد شد.

۵. خودتان طراحی کنید

انتخاب رنگ میل

اگر اتاق موردنظرتان خالی و بدون دکور است، بهتر است از رنگ‌های خنثی مانند بژ یا خاکستری استفاده کنید تا بعد دست‌تان در طراحی دکور اتاق باز باشد. این رنگ‌ها برای کسانی مناسب است که بخواهند رنگ یا دکور اتاق را عوض کنند یا به خانه‌ای دیگر اسباب‌کشی کنند. همچنین شما می‌توانید رنگ و جلوه مبل‌های با رنگ‌بندی خنثی را با اضافه‌کردن کوسن یا روکش‌های مختلف تغییر دهید.

۶. به رنگ‌بندی محیط بیرون توجه کنید

اگر ساکن خانه‌ای هستید که پنجره‌های بزرگ و نمای گسترده‌ای به بیرون دارد، بهتر است نیم‌نگاهی به رنگ‌بندی محیط بیرون بیندازید و رنگ مبل را بر مبنای آنها انتخاب کنید.

انتخاب رنگ مبل

۷. احتمال کثیف شدن مبل را در نظر بگیرید

اگر متأهل و دارای فرزند هستید، باید احتمال کثیف شدن مبل را در نظر بگیرید؛ پس بهتر است رنگ‌هایی را انتخاب کنید که راحت‌تر تمیز می‌شوند و کمتر کثیفی را نشان می‌دهند، رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، خاکستری یا مشکی.

۸. به متراژ محل زندگی‌تان توجه کنید

اگر محیط زندگی شما بزرگ است، امکان بیشتری برای انتخاب رنگ یا نوع مبلمان دارید اما اگر چنین نیست بهتر است از رنگ‌های خیلی روشن و طرح‌های شلوغ پرهیز کنید تا مبل بیش از حد چشمگیر نشود.

معرفی ۱۰ رنگ مبل پرطرفدار در سال ۲۰۱۹

رنگ‌های مختلف و متنوعی در سال اخیر پرفروش بوده‌اند. در پایان این مطلب، ۱۰ رنگ مبل پرطرف‌دار را معرفی می‌کنیم:

۱. آبی مایل به سبز

انتخاب رنگ مبل

رنگ آبی مایل به سبز یکی از ملایم‌ترین رنگ‌هاست که با بسیاری از رنگ‌های دیگر جلوه زیبایی ایجاد می‌کند و بسیار آرامش‌بخش است؛ به همین علت جزو پرطرف‌دارترین رنگ‌های مبلمان است. این رنگ گزینه مناسبی برای انتخاب رنگ مبل کلاسیک، انتخاب رنگ مبل سلطنتی یا راحتی است و با انواع رنگ چوب‌ مورداستفاده در ساخت مبل‌ها هماهنگی دارد.

۲. سفید

فرقی نمی‌کند که می‌خواهید رنگ مبل راحتی انتخاب کنید یا به‌سراغ مبل سلطنتی بروید: رنگ سفید یک انتخاب همیشگی است.

۳. خاکستری

انتخاب رنگ مبل

خاکستری یکی از رنگ‌های خنثی است که با اغلب دکوراسیون‌ها هماهنگ است. این رنگ طیف گسترده‌ای از روشن تا تیره را در بر می‌گیرد و دست شما در انتخاب بازتر است.

۴. قرمز

قرمز جوان‌پسندترین و گرم‌ترین رنگ از میان رنگ‌های سال است: بهترین انتخاب برای جوانان پرشور.

۵. زرد، نارنجی و رنگ‌های شاد

شاید خیلی‌ها این رنگ‌ها را مناسب مبل ندانند اما با دکور خنثی،‌ این رنگ‌ها محیط را غرق شور و شادی می‌کنند.

۶. طرح‌های ظریف

انتخاب رنگ مبل

لازم نیست حتما مبلمان شما یک رنگ باشد؛ می‌توان از الگوهای چند رنگ و مبل‌هایی با پارچه‌های طرح‌دار چند رنگ استفاده کرد و جلوه شیک‌تری به اتاق پذیرایی داد.

۷. قهوه‌ای

قهوه‌ای رنگی همیشه پرطرف‌دار در انتخاب مبلمان منزل و انتخابی بدون ریسک است.

۸. رنگ‌های روشن خنثی

انتخاب رنگ مبل

رنگ‌های روشن خنثی مانند شنی، سنگی، قارچی و بژ مناسب کسانی است که آرامش و پختگی را می‌پسندند.

۹. مشکی

مشکی هم در دسته رنگ‌های همیشه پرطرف‌دار است چون با هر چیزی ست می‌شود.

۱۰. رنگ‌های گرم خنثی

انتخاب رنگ مبل

رنگ‌های گرم خنثی مانند قهوه‌ای مایل به زرد و نیز بیسکویتی هم مناسب محیط‌های خانگی و خانوادگی است.

منبع: چطور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *